هرگز براي آزمايش نشت گاز از شعله استفاده نكنيد . استفاده از كف مواد شوينده روش مناسب تشخيص نشت گاز است .    قبل از انجام هر گونه حفاري در محدوده مناطق گازرساني شده هماهنگي با شركت گاز ضروري است .    سرويس دوره اي تجهيزات گرمايشي شامل رسوب و دوده زدايي مخازن ، لوله ها و كوره موجب صرفه جويي قابل توجه در مصرف گاز طبيعي مي شود .    يكي از راههاي صرفه جويي اين است كه دماي آبگرمكن و شوفاژ را بين 50-60 درجه ي سانتيگراد قرار دهيد .    هموطن گرامي ، درصورت احساس مسموميت با گاز مونوكسيد كربن سريعاً وسيله گازسوز را خاموش نموده و پنجره ها را گشوده و در معرض هواي تازه قرار بگيرد .    بخاري مانند هر وسيله گازسوز ديگري به اكسيژن نياز دارد . بنابراين از مسدود كردن تمامي درزها و منافذ اكيداً خودداري كنيد .    نصب و استفاده از خاموش كننده هاي استاندارد در آشپزخانه از عوارض ناشي از آتش سوزي ها جلوگيري مي كند .    بهنيه مصرف كردن گاز ، بهينه مصرف كردن درآمد خانواده است .    هر وسيله گازسوز بايد داراي يك دودكش و مجهز به كلاهك استاندارد به شكل H باشد.    هموطن گرامي سرد بودن دودكش فلزي يا آبگرمكن نشانه وجود خطر و مسدود بودن مسير دودكش است.    به هيچ عنوان نبايد دودكش آبگرمكن و هود آشپزخانه از يك لوله يا كانال مشترك عبور داده شوند .    براي وصل كردن شيلنگ گاز به وسيله گازسوز و لوله كشي گاز حتماً بايد از بست هاي فلزي استفاده كنيد .    استفاده از لوله هاي آكاردئوني آلومينيومي به علت جفت نشدن با وسايل گازسوز و محل دودكش خطرناك است .    هر چراغ روشنايي گازي بايستي داراي يك شير قطع كننده مجزا باشد از اتصال آن به شيرهاي اجاق گاز ، بخاري و يا آبگرمكن جداً خودداري نماييد    درصورتيكه احساس كرديد سوخت بخاري ناقص بوده و يا باشعله آبي نمي سوزد به آن بي‌تفاوت نمانيد، ممكن است اين نقص ناشي از نرسيدن هواي كافي به بخاري باشد.     در هنگام قطع گاز از شبكه شهر و در مرحله نخست فوراً شير اصلي گاز را بسته و سپس شيرهاي مصرفي خانگي كليه واحدها درساختمان را ببنديد    از وارد آوردن ضربه بوسيله ديگ و ساير ظروف سنگين بر روي اجاق گاز جداً خودداري كنيد زيرا اين عمل باعث سست شدن اتصالات و نشت گاز مي شود.    هر وسيله گازسوز بايستي داراي دودكش مناسب و بدون اشكال جهت تخليه گازهاي حاصل از احتراق به فضاي آزاد باشد و هرگونه نقص و نارسايي و رعايت ننمودن استانداردها در اين مورد موجب حادثه خواهد گرديد    براي وصل كردن بخاري به لوله‌كشي گاز هرگز از شيلنگ‌هاي آب و یا لوله های غيراستاندارد استفاده نكنيد.    استفاده از اجاق پلوپز به عنوان وسيله گرمايشي ممنوع است * نصب بخاري ديواري در اتاق خواب مجاز نيست * نصب شومينه بدون ترموكوپل ممنوع است * نصب شومينه در اتاق خواب مجاز نيست     نشانه هاي اوليه گاز گرفتگي عبارتند از : خواب آلودگي ، ضعف ، گرفتگي بدن ، سردرد ، تهوع و درد قفسه سينه * گاز منو اكسيد كربن كاملاً بي رنگ و بي بو است . تنفس گاز منواكسيد كربن باعث گاز گرفتگي ، مسموميت و مرگ مي شود *   
شرکت گاز استان گیلان با اجرای گسترده پروژه های کیفی درجهت کسب رضایتمندی مردم عزیز تلاش می کند

با نزدیک شدن به پایان عملیات گازرسانی در استان، شرکت گاز استان گیلان به تبعیت از شعار شرکت ملی گاز "رسیدن از کمیت به کیفیت با تغییر در رفتار و فرآیندها" با هدف افزایش سطح رضایتمندی مشترکین گرامی اقدام به اجرای پروژه های کیفی گسترده کرده است.

روابط عمومی گاز گیلان حسین اکبر مديرعامل شركت گاز استان گيلان با بیان اجرای گسترده پروژه های کیفی در شرکت گاز، اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از این پروژه ها همچون طرح قرائت آنلاین صورتحساب، GIS، بهینه سازی مصرف سوخت گرمکن های ایستگاه های تقلیل فشار گاز، مرکز پیام و اتفاقات متمرکز، ایجاد شبکه پرسرعت مخابراتی در ادارات گاز استان و نرم افزار موبایلی خدمات الکترونیک گاز گیلان به بهره برداری رسیده و مشغول به فعالیت می باشند.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات کیفی صورت گرفته در زمینه کاهش مراجعات مردمی به ادارات بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا در استان، این شرکت بجهت دارا بودن زیرساخت های لازم کلیه خدمات مورد نیاز را از طریق سایت شرکت گاز استان گیلان به آدرس www.nigc-gl.ir و نرم افزار موبایلی در اختیار مشترکین محترم قرار داده است.

مهندس اکبر در ادامه با اشاره به اهمیت ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکین، درخصوص نرم افزار موبایلی شرکت گاز استان گیلان گفت: مشترکین گرامی می توانند با مراجعه به نرم افزار بازار و یا ورود به سایت شرکت گاز استان گیلان و دانلود اپلیکیشن خدمات الکترونیک گاز، از خدمات گسترده این نرم افزار بهره مند گردند.

مديرعامل شركت گاز استان گيلان  ادامه داد: در این نرم افزار قابلیت های فراوانی همچون مشاهده صورتحساب و پرداخت قبض، اعلام کارکرد کنتور، ثبت درخواست و شکایت، مشاهده اخبار شرکت و .... قرار داده شده و مشترکین محترم می توانند با نصب این نرم افزار تا حد زیادی کارهای مرتبط با گاز را از طریق موبایل خود انجام دهند.

وی هدف اصلی شرکت گاز را کسب رضایت حداکثری مشترکین عنوان نمود و گفت: به منظور تحقق این هدف، کاهش زمان و هزینه ارتباط مشترکین با شرکت و همچنین جلوگیری از گسترش کرونا علاوه بر موارد فوق، سامانه تلفنی اختصاصی 3414 به منظور ارتباط با واحد مشترکین، پرداخت صورتحساب گاز و اعلام کارکرد کنتور و همچنین ثبت درخواست و شکایت در دسترس مشترکین محترم قرار دارد.

مهندس اکبر در ادامه راه اندازی شبکه پرسرعت مخابراتی در ادارات گاز استان را یکی از پروژه های کیفی بسیار مهم شرکت در زمینه افزایش کیفیت انجام فعالیت ها و پاسخگویی به مشترکین عنوان کرد و گفت:  اجرای این پروژه سبب افزایش امنیت اطلاعات، صرفه جویی اقتصادی و سهولت دسترسی به نرم افزارهای درون سازمانی شده است.

مديرعامل شركت گاز استان گيلان افزود: با اجرای این طرح، سرعت پاسخگویی به مشترکین در اقصی نقاط استان به صورت قابل ملاحظه ای افزایش یافته و زمینه افزایش رضایتمندی مردم عزیز را فراهم شده است.

مهندس اکبر در پایان خاطرنشان ساخت شرکت گاز استان گیلان بصورت مستمر با تعریف و اجرای پروژه های کیفی جدید در جهت توسعه دولت الكترونيك، کاهش مراجعات حضوری به ادارات گاز و افزایش سطح رضایتمندی مشترکین عزیز تلاش می نماید.

۱۸آذر ۱۳۹۹ 507