گواهينامه استاندارد ISO 10015 : 1999 توسط شركت بين المللي BM TRADA به شركت گاز استان گيلان

 

گواهينامه استاندارد ISO 10015 : 1999 توسط شركت بين المللي BM TRADA به شركت گاز استان گيلان اهدا شد:
-        مهندس نورموسوي مديرعامل شركت گاز استان گيلان در راستاي اخذ گواهينامه ISO10015 اظهار داشتند : با توجه به سياست شركت گاز استان گيلان مبني بر مشتري مداري و تأكيد بر اجراي استانداردهاي مديريتي روز دنيا و ارتقاء آنها ، اين شركت پس از كسب گواهينامه هاي سيستم مديريت يكپارچه ( IMS ) در سالهاي گذشته و همچنين كسب جايزه تقديرنامه 2 ستاره از جايزه ملي بهره وري سال 89 در راستاي اجراي پروژه هاي بهبود تصميم به استقرار سيستم مديريت آموزشي ( ISO10015 ) را گرفت كه با همت پرسنل سخت كوش اين شركت بعنوان تنها شركت در استان گيلان موفق به كسب اين گواهينامه شده است كه اميدواريم بتوانيم از همه ظرفيتهاي اين استاندارد براي افزايش كيفيت خدمات خود استفاده نماييم .
-        اين شركت در سطح استان نيز در 6 سال متوالي در ارزيابي عملكرد استانداري گيلان كه بصورت ساليانه انجام مي شود مقام اول را در بين شركتهاي دولتي كسب نموده است كه همه اين افتخارات را مرهون استفاده از مدلهاي جديد مديريتي و علم روز دنيا براي كسب هدف افزايش كميت و كيفيت خدمات به مردم شريف استان هستيم .
-        در ادامه ايشان گفتند : در جهت افزايش دانش كاركنان و ارتقاء سطح خدمات رساني مطابق استانداردهاي شركت ملي گاز ايران ، اين شركت اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي براي پرسنل مي نمايد كه هدف اصلي برگزاري اين دوره ها براي پرسنل افزايش سطح خدمات رساني به مردم شريف استان مي باشد و ما مي خواهيم با توجه به استاندارد مذكور با دادن آموزشهاي اصولي و استاندارد ، كيفيت خدمات خود را در راستاي اهداف تعيين شده شركت          بالا ببريم .
نورموسوي در پايان يادآور شد :
اهداف سازمان در زمينه بهبود مستمر ، از جمله در رابطه با عملكرد كاركنان ، ممكن است تحت تاثير عوامل متعدد داخلي و بيروني از قبيل تغييرات بازار، فن‌آوري، نوآوري و خواسته‌ها يا الزامات مشتريان و ساير طرف‌هاي ذينفع قرار گيرد. اين گونه تغييرات سازمان را ملزم مي‌سازد تا نيازهاي مرتبط به شايستگي در سازمان خود را مورد تحليل قرار دهد.
 در راستاي پياده سازي مدل تعالي سازماني ، پروژه مديريت استراتژيك در سال 89 اجرا گرديد كه اهداف كلان بشرح ذيل بعنوان دستور كار اصلي شركت مصوب شده است .
1-    گازرساني به كليه متقاضيان شهري و روستايي واجد شرايط استان ( داراي توجيه فني و اقتصادي )
2-    افزايش سودآوري ، ارتقاء بهره وري و پويايي شركت با نگرش بنگاه اقتصادي
3-     ارتقاء سطح تعالي سازماني شركت در مقياس ملي
4-    ارتقاء سطح كيفيت و كميت خدمات بمنظور بهبود رضايت مشتركين
5-    بهينه سازي و توانمندسازي نيروي انساني بمنظور بهبود رضايت كاركنان
6-    بهبود ارزش در مديريت زنجيره تأمين خدمات
نصراله شريفي رئيس آموزش شركت گاز استان گيلان اظهار داشتند دريافت گواهينامه ISO10015 بمنظور نظام هدفمند نمودن فرآيند آموزش در جهت ارتقاء سطح دانش ، بينش و مهارت فني و حرفه اي و نگرش عمومي كاركنان از طريق فراهم نمودن امكانات و تسهيلات آموزشي در شركت گاز استان گيلان و رشد و تعالي كاركنان در راه نيل به اهداف ، خط مشي و سياستهاي كلان شركت مي باشد .
همچنين تعيين و تعريف حدود و شفاف سازي رويه ها و فرآيندهاي آموزشي و ديگر اهداف ISO10015 مي باشد .
ايشان در ادامه اظهار داشتند اين شركت در راستاي دريافت تقدير نامه پروژه بهبودي را براي افزايش كيفي خدمات آموزشي خود بنام استاندارد ISO10015 تعريف نموده و در دستور كار واحد آموزش قرار داده بود كه خوشبختانه كليه همكاران واحد آموزش با كمك نماينده مديريت كيفيت زحمات زيادي در انجام پروژه انجام دادند و حدود يك سال براي پياده سازي استاندارد مذكور شامل : نوشتن فرمها و اجرا شدن آن براي پياده سازي بهتر فعاليتهاي مربوطه را انجام داده و خوشبختانه توانستيم گواهينامه مذكور را دريافت كنيم .
 از مزيتهاي استاندارد مذكور نيازسنجي آموزشي كليه سمتهاي سازماني بصورت استاندارد آموزشي تعريف شده و بر اساس آن در نيمه دوم هر سال نيازسنجي انجام شده و از واحدها جمع آوري مي گردد و برنامه ريزي و اجراي دوره هاي آموزشي پس از دريافت نيازهاي آموزشي برنامه ريزي لازم صورت پذيرفته و دوره هاي آموزشي با هماهنگي آموزش ستاد در تقويم آموزشي شركت ملي گاز ايران منظور مي گردد .
اجراي دوره آموزشي داخل استان با هماهنگي اساتيد استاني و كشوري برنامه ريزي و اجرا  مي گردد . براي كليه همكاران نفرساعت آموزش 40 ساعت و براي مديران 60 ساعت مي باشد . شريفي ادامه داد ما در اين راستا از نيمه دوم سال 89 با توجه به دريافت گواهينامه ISO10015 پرونده سازي و ثبت بايگاني نفر به نفر پرسنل را با برنامه ريزي و نظرسنجي تدوين نموده و اجرايي نموديم .
وي با اشاره به وضعيت تمديد گواهينامه ISO10015 و نظارتهاي مربوط به آن اظهار داشت : با توجه به پذيرش اين مسئوليت آموزش ما بايد بصورت مستمر و همراه با ارتقاء كيفيت باشد باتوجه به اينكه در 6 ماهه پايان سال ، مميزي شركت مربوطه براي تمديد گواهينامه ، تحقيقاتي را براي بررسي فعاليت ما انجام مي دهند ، لذا براي تمديد آن نياز است كه ما بصورت مستمر كيفيت آموزشي خود را ارتقاء دهيم . در اين راستا بايستي تحولاتي مثبت در بخش آموزش بصورت مستمر صورت پذيرد .
مهندس شريفي در پايان گفت : شركت گاز استان گيلان پنجمين شركت است كه در سطح شركتهاي گاز استاني موفق به اخذ اين گواهينامه بين المللي شده است كه اين موفقيت را تقديم به همكاران محترم و مردم شريف استان مي كنيم .  
مهندس سيد جواد صابري فر نماينده مديريت در نظام يكپارچه شركت گاز استان گيلان با اشاره به استفاده از مدلهاي مديريتي نوين اظهار داشت : شركت گاز استان گيلان در زمينه استفاده از مدلهاي نوين و گوناگون مديريتي تجربه فراوان داشته و در استان پيشروترين شركت دولتي هستيم كه از سيستمهاي نوين مديريتي استفاده مي كند و همچنين در بخش خصوصي نيز يكي از پيشروترين شركتها هستيم .
مدير تعالي سازماني در ادامه تصريح كرد : ما از سيستمهاي مختلفي براي افزايش كارايي كيفيت و خدمات استفاده مي كنيم كه اين سيستمها مدلهاي نويني هستند كه در دنيا به عنوان سيستمهاي كارا براي افزايش بهره وري در شركتها مورد استفاده قرار مي گيرند .
در شركت گاز استان گيلان با استفاده از مدل تعالي سازماني ( EFQM ) همه ساله     خودارزيابي هايي صورت مي گيرد كه خروجي آنها بصورت اقدامات اصلاحي و پروژه هاي بهبود در سازمان جاري مي گردد . در اين راستا پروژه هاي بهبود زير در دستور كار قرار گرفته و با پيشرفت فيزيكي مختلف در حال اجرا مي باشند .
  استقرار نظام بهينه كاوي در سازمان
1-    استقرار نظام مديريت آموزش
2-    بازنگري مديريت فرآيندي
3-    برنامه ريزي استراتژيك
4-    استقرار مديريت پروژه ( با رعايت الزامات PMBOK )
5-    استقرار سيستم مانيتورينگ ايستگاههاي تقليل فشار
6-    ارتقاء CRM از طريق واگذاري خدمات به دفاتر پيشخوان
7-    زيرساختهاي فناوري اطلاعات
8-    ارزيابي 360 درجه
9-    پروژه 5S
10-پروژه ISMS
11-پروژه مديريت دانش
وي اضافه كرد : ما در اين راستا از سال 81 ، سيستمي متشكل از 3 استاندارد ، سيستم مديريت كيفيت ( ISO9001 ) ، استاندارد زيست محيطي ( ISO14001 ) و استاندارد رعايت ايمني كاركنان ( ISO18001 ) را كه به آن سيستم مديريت يكپارچه ( IMS ) گفته مي شود در اين شركت پياده سازي نموديم و به هر 3 استاندارد مذكور به شدت پايبند هستيم . در اين راستا تعهد مديريت وجود داشته و تمامي پرسنل موظف هستند اين استانداردها را براي بهتر نمودن ارائه خدمات به مردم مدنظر قرار دهند .
نقش اين استاندارد فراهم کردن راهنمايي براي ياري رساندن به سازمان‌ها بمنظور شناسايي و تحليل نيازهاي آموزشي، طراحي و برنامه‌ريزي آموزشي، ارائه آموزش، ارزشيابي نتايج آموزش و پايش و بهبود فرآيند آموزش به منظور دستيابي به اهداف آن است .
مهندس صابري فر به ديگر مدلهاي مديريتي مورد استفاده در شركت گاز استان گيلان نيز اشاره كرد و گفت : ما علاوه بر بحث IMS در سال 81 استفاده از مدل مديريتي EFQM را شروع كرديم كه اين مدل جايزه كيفيت اروپاست كه در ايران توسط مؤسسه مطالعات بهره وري و منابع انساني به نمايندگي از اين سازمان با همان روش و اصول كشورهاي اروپايي اجرا       مي شود ، كه اين شركت از سال 86 خود را تحت ارزيابي اين مؤسسه قرار داده و پس از كسب گواهينامه تعهد به تعالي در سالهاي گذشته در سال 89 نيز موفق به كسب تقديرنامه 2 ستاره از دبيرخانه جايزه ملي بهره وري گرديد .
مدير تعالي سازماني شركت گاز استان گيلان در پايان گفت : چشم انداز شركت گاز استان گيلان در بين شركتهاي گاز استاني اين است كه در چند سال آينده جزء يكي از 3 شركت برتر گاز استاني در سطح كشور باشيم .  

روابط عمومي شركت گاز استان گيلان                                                   

منبع : روابط عمومي شركت گاز استان گيلان

۵مهر ۱۳۹۰ 3459