هرگز براي آزمايش نشت گاز از شعله استفاده نكنيد . استفاده از كف مواد شوينده روش مناسب تشخيص نشت گاز است .    قبل از انجام هر گونه حفاري در محدوده مناطق گازرساني شده هماهنگي با شركت گاز ضروري است .    سرويس دوره اي تجهيزات گرمايشي شامل رسوب و دوده زدايي مخازن ، لوله ها و كوره موجب صرفه جويي قابل توجه در مصرف گاز طبيعي مي شود .    يكي از راههاي صرفه جويي اين است كه دماي آبگرمكن و شوفاژ را بين 50-60 درجه ي سانتيگراد قرار دهيد .    هموطن گرامي ، درصورت احساس مسموميت با گاز مونوكسيد كربن سريعاً وسيله گازسوز را خاموش نموده و پنجره ها را گشوده و در معرض هواي تازه قرار بگيرد .    بخاري مانند هر وسيله گازسوز ديگري به اكسيژن نياز دارد . بنابراين از مسدود كردن تمامي درزها و منافذ اكيداً خودداري كنيد .    نصب و استفاده از خاموش كننده هاي استاندارد در آشپزخانه از عوارض ناشي از آتش سوزي ها جلوگيري مي كند .    بهنيه مصرف كردن گاز ، بهينه مصرف كردن درآمد خانواده است .    هر وسيله گازسوز بايد داراي يك دودكش و مجهز به كلاهك استاندارد به شكل H باشد.    هموطن گرامي سرد بودن دودكش فلزي يا آبگرمكن نشانه وجود خطر و مسدود بودن مسير دودكش است.    به هيچ عنوان نبايد دودكش آبگرمكن و هود آشپزخانه از يك لوله يا كانال مشترك عبور داده شوند .    براي وصل كردن شيلنگ گاز به وسيله گازسوز و لوله كشي گاز حتماً بايد از بست هاي فلزي استفاده كنيد .    استفاده از لوله هاي آكاردئوني آلومينيومي به علت جفت نشدن با وسايل گازسوز و محل دودكش خطرناك است .    هر چراغ روشنايي گازي بايستي داراي يك شير قطع كننده مجزا باشد از اتصال آن به شيرهاي اجاق گاز ، بخاري و يا آبگرمكن جداً خودداري نماييد    درصورتيكه احساس كرديد سوخت بخاري ناقص بوده و يا باشعله آبي نمي سوزد به آن بي‌تفاوت نمانيد، ممكن است اين نقص ناشي از نرسيدن هواي كافي به بخاري باشد.     در هنگام قطع گاز از شبكه شهر و در مرحله نخست فوراً شير اصلي گاز را بسته و سپس شيرهاي مصرفي خانگي كليه واحدها درساختمان را ببنديد    از وارد آوردن ضربه بوسيله ديگ و ساير ظروف سنگين بر روي اجاق گاز جداً خودداري كنيد زيرا اين عمل باعث سست شدن اتصالات و نشت گاز مي شود.    هر وسيله گازسوز بايستي داراي دودكش مناسب و بدون اشكال جهت تخليه گازهاي حاصل از احتراق به فضاي آزاد باشد و هرگونه نقص و نارسايي و رعايت ننمودن استانداردها در اين مورد موجب حادثه خواهد گرديد    براي وصل كردن بخاري به لوله‌كشي گاز هرگز از شيلنگ‌هاي آب و یا لوله های غيراستاندارد استفاده نكنيد.    استفاده از اجاق پلوپز به عنوان وسيله گرمايشي ممنوع است * نصب بخاري ديواري در اتاق خواب مجاز نيست * نصب شومينه بدون ترموكوپل ممنوع است * نصب شومينه در اتاق خواب مجاز نيست     نشانه هاي اوليه گاز گرفتگي عبارتند از : خواب آلودگي ، ضعف ، گرفتگي بدن ، سردرد ، تهوع و درد قفسه سينه * گاز منو اكسيد كربن كاملاً بي رنگ و بي بو است . تنفس گاز منواكسيد كربن باعث گاز گرفتگي ، مسموميت و مرگ مي شود *   
برگزاری جلسه رسیدگی به شکایات

مديرعامل شركت گازگيلان  خبر داد:

راه اندازي ميز خدمت درآينده نزديك  

روابط عمومي شركت گاز استان گيلان جلسه رسيدگي به شكايات با حضور مهندس ظهيري مديريت محترم عامل و ديگر اعضا كميته رسيدگي به شكايات در سالن جلسات دفتر مديرعامل  برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه رمضان يوسف مدد كارشناس ارشد روابط عمومي و مسئول رسيدگي به شكايات ضمن قدرداني از  حمايت هاي مديريت محترم عامل ،به بيان گزارشي از روند پيگيري كارها و همچنين شكايات واصله پرداخت  و سپس هريك از مدعوين در راستاي وظايف محوله توضيحاتي را ارائه  نمودند. سپس مديرعامل شركت گاز استان گيلان با بيان اينكه بايد رسيدگي به شكايات مردم در اسرع وقت انجام شود اظهار داشت: عليرغم همه مشغله هاي اينجانب،  برخود را ملزم مي دانم تا در هفته ساعاتي از وقت خود را جهت رسيدگي به شكايات يا گوش دادن به درد دلهاي مردم و ارباب رجوع اختتصاص دهم.

 مهندس جمشيد ظهيري با تاكيد بر  پيگيري مجدانه  شكايات مردمي از سوي همه كارشناسان ذيربط اظهار داشت: لازم است در راستاي پاسخگويي به مردم هرهفته جلساتي به صورت مرتب و مستمر برگزار شود تا با بررسي شكايات مردم، علاوه بر ارائه پاسخ،  زمينه هاي افزايش اعتماد مردم را فراهم نماييم.

وي با اشاره به امكانات موجود جهت درج شكايات مردمي در اقصي نقاط استان، افزود: خوشبختانه امروزه با امكاناتي چون سايت، پيامك ، فرم هاي رسيدگي به شكايات و... سازو كارهاي مربوط به ارائه شكايات مهيا شده است.

مهندس جمشيد ظهيري از راه اندازي ميز خدمت در شركت گاز گيلان در آينده نزديك خبر داد و گفت: هدف از ارائه اينگونه امكانات به مردم و مشتركين،  افزايش درصد رضايتمندي آنان نسبت به سازمان خود است.

در ادامه تك تك مفاد صورتجلسه نشست قبلي مورد بررسي و اقدامات انجام گرفته توسط كميته پاسخگويي به شكايات تشريح شد.

پس از آن  تمام شكايات واصله بررسي و حسب دستور مديريت محترم عامل اعضاي كميته مسئول رسيدگي به آنها شدند تا در عرض چند روز پاسخ هاي دريافتي از طريق سايت به اطلاع شاكيان محترم رسانده شود.

در پايان مقرر گرديد تمام شكايات واصله از طريق مبادي ذيربط كه در نهايت به مسئول كميته بررسي به شكايات منتهي مي شود و در جلسات هفتگي با حضور مديريت محترم عامل بررسي و پاسخ ها در اختيار شاكيان محترم قرار گيرد.

لازم به ذكر است به دليل اهميت موضوع فوق، جلسه از ساعت 15 شروع و در ساعت 17 به اتمام رسيد.

منبع : روابط عمومی

نویسنده : روابط عمومی ۱۹اردیبهشت ۱۳۹۴ 2812