شرکت گاز استان گیلان در بیست و یکمین دوره سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی و بیست و دومین دوره جشنواره برترین روابط عمومی های ایران"، موفق به کسب نشان ویژه "افکار عمومی" شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان گیلان؛ این رویداد با رویکرد، نقش و کارکردهای روابط عمومی راهبردی در بحرانهای جنگی، با قرائت پیام رئیسجمهور و حضور دکتر محمد گلزاری دبیر شورای اطلاعرسانی دولت و برخی از فعالان حوزه ارتباطات و روابط عمومی با حمایت انجمن بینالمللی روابط عمومی (IPRA)، روز سهشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴ در مرکز همایشهای کتابخانه ملی برگزار شد.
دکتر مسعود پزشکیان، طی ارسال پیامی به این رویداد با تأکید بر نقش فزاینده روابط عمومی در عصر فناوریهای نوین، مطرح کرد: این حرفه، ماهیتی مردممدار دارد و وظیفه آن ایجاد آرامش، روشنگری و تنویر افکار عمومی است.
رئیسجمهوری با ضروری دانستن تدوین راهبردهای مشخص برای شرایط گوناگون، بر اهمیت آمادگی پیش از بحران، نقشآفرینی مؤثر در دوره بحران و کمک به بازگشت جامعه به وضعیت عادی، تأکید کرد و افزود: روابط عمومیها با تعامل محترمانه و تکریم مردم میتوانند اعتماد عمومی و قدرت نرم خود را تقویت و در مدیریت بحرانهای احتمالی اثرگذارتر عمل کنند.
در ادامه این مراسم، هوشمند سفیدی دبیر این سمپوزیوم، با اشاره به محورهای اصلی این رویداد نظیر بحرانهای جنگی، مطالبات افکار عمومی و سرمایه اجتماعی ، ابراز امیدواری کرد و افزود: گفتوگوها به همافزایی بیشتر در جامعه روابطعمومی کشور منجر شود.
وی با اشاره به اهمیت قدرت نرم و جنگهای شناختی امروز، خواستار تقویت جایگاه روابطعمومی در ساختار حکمرانی، حفظ استقلال آن و پرهیز از ادغام این حوزه در زیرمجموعه مدیریت عامل سازمانها و ارگانها شد و از شورای اطلاعرسانی دولت خواست به استقلال حرفهای روابطعمومی توجه ویژه داشته باشد.
محمد گلزاری، دبیر شورای اطلاعرسانی دولت با اشاره به "دفاع ملی ۱۲ روزه" گفت: دیگر نمیتوان با مدلهای سنتی و الگوهای شکستخورده افکار عمومی را مدیریت کرد؛ مردم واقعیتها را میبینند، در شبکههای اجتماعی حضور دارند و اگر پیامهای رسمی در مدار اقناع نباشد، کنار گذاشته میشود. وی در ادامه افزود: اقناع، دیگر فرآیندی بالا به پایین نیست و همه ذینفعان، منتقدان و کارشناسان باید امکان اظهار نظر داشته و دولت هم شنونده خوبی باشد.
در این سمپوزیوم، کارگاههای آموزشی با رویکرد مدیریت، نقشآفرینی و راهبردهای ارتباطی و نشستهای علمی تخصصی با ارائه مقالاتی توسط استادان ایرانی و خارجی برگزار شد.
در پایان؛ بر اساس رأی هیئت داوران "بیست و یکمین دوره سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی" و " بیست و دومین دوره جشنواره برترین روابط عمومی های ایران"، شرکت گاز استان گیلان در بخش برگزیدگان نشان ویژه "افکار عمومی" را با توجه ویژه به افکار عمومی دریافت نمود.