هرگز براي آزمايش نشت گاز از شعله استفاده نكنيد . استفاده از كف مواد شوينده روش مناسب تشخيص نشت گاز است .    قبل از انجام هر گونه حفاري در محدوده مناطق گازرساني شده هماهنگي با شركت گاز ضروري است .    سرويس دوره اي تجهيزات گرمايشي شامل رسوب و دوده زدايي مخازن ، لوله ها و كوره موجب صرفه جويي قابل توجه در مصرف گاز طبيعي مي شود .    يكي از راههاي صرفه جويي اين است كه دماي آبگرمكن و شوفاژ را بين 50-60 درجه ي سانتيگراد قرار دهيد .    هموطن گرامي ، درصورت احساس مسموميت با گاز مونوكسيد كربن سريعاً وسيله گازسوز را خاموش نموده و پنجره ها را گشوده و در معرض هواي تازه قرار بگيرد .    بخاري مانند هر وسيله گازسوز ديگري به اكسيژن نياز دارد . بنابراين از مسدود كردن تمامي درزها و منافذ اكيداً خودداري كنيد .    نصب و استفاده از خاموش كننده هاي استاندارد در آشپزخانه از عوارض ناشي از آتش سوزي ها جلوگيري مي كند .    بهنيه مصرف كردن گاز ، بهينه مصرف كردن درآمد خانواده است .    هر وسيله گازسوز بايد داراي يك دودكش و مجهز به كلاهك استاندارد به شكل H باشد.    هموطن گرامي سرد بودن دودكش فلزي يا آبگرمكن نشانه وجود خطر و مسدود بودن مسير دودكش است.    به هيچ عنوان نبايد دودكش آبگرمكن و هود آشپزخانه از يك لوله يا كانال مشترك عبور داده شوند .    براي وصل كردن شيلنگ گاز به وسيله گازسوز و لوله كشي گاز حتماً بايد از بست هاي فلزي استفاده كنيد .    استفاده از لوله هاي آكاردئوني آلومينيومي به علت جفت نشدن با وسايل گازسوز و محل دودكش خطرناك است .    هر چراغ روشنايي گازي بايستي داراي يك شير قطع كننده مجزا باشد از اتصال آن به شيرهاي اجاق گاز ، بخاري و يا آبگرمكن جداً خودداري نماييد    درصورتيكه احساس كرديد سوخت بخاري ناقص بوده و يا باشعله آبي نمي سوزد به آن بي‌تفاوت نمانيد، ممكن است اين نقص ناشي از نرسيدن هواي كافي به بخاري باشد.     در هنگام قطع گاز از شبكه شهر و در مرحله نخست فوراً شير اصلي گاز را بسته و سپس شيرهاي مصرفي خانگي كليه واحدها درساختمان را ببنديد    از وارد آوردن ضربه بوسيله ديگ و ساير ظروف سنگين بر روي اجاق گاز جداً خودداري كنيد زيرا اين عمل باعث سست شدن اتصالات و نشت گاز مي شود.    هر وسيله گازسوز بايستي داراي دودكش مناسب و بدون اشكال جهت تخليه گازهاي حاصل از احتراق به فضاي آزاد باشد و هرگونه نقص و نارسايي و رعايت ننمودن استانداردها در اين مورد موجب حادثه خواهد گرديد    براي وصل كردن بخاري به لوله‌كشي گاز هرگز از شيلنگ‌هاي آب و یا لوله های غيراستاندارد استفاده نكنيد.    استفاده از اجاق پلوپز به عنوان وسيله گرمايشي ممنوع است * نصب بخاري ديواري در اتاق خواب مجاز نيست * نصب شومينه بدون ترموكوپل ممنوع است * نصب شومينه در اتاق خواب مجاز نيست     نشانه هاي اوليه گاز گرفتگي عبارتند از : خواب آلودگي ، ضعف ، گرفتگي بدن ، سردرد ، تهوع و درد قفسه سينه * گاز منو اكسيد كربن كاملاً بي رنگ و بي بو است . تنفس گاز منواكسيد كربن باعث گاز گرفتگي ، مسموميت و مرگ مي شود *   
مدیرعامل گاز گیلان: درخواست ها و شکایات مردم، زمینه رفع مشکلات و بهبود مستمر خدمات رسانی را فراهم می سازد

روز گذشته سومین جلسه رسیدگی به شکایات شرکت گاز استان گیلان به ریاست مدیرعامل شرکت و با حضور اعضای کمیته و رؤسای ادارات گاز شهرستان ها از طریق ارتباط ویدئویی برگزار شد.

روابط عمومی گاز گیلان حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در جلسه کمیته رسیدگی به شکایات شرکت گفت: بنا بر پیش بینی سازمان هواشناسی زمستان پر بارشی در پیش رو داریم که به امید خدا با همت و تلاش پرسنل شرکت گاز و همراهی همه مردم و ادارات و سازمان های دولتی همانند سال های گذشته با موفقیت از آن عبور خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اهمیت ویژه موضوع رسیدگی به درخواست ها و شکایات مشترکین، اظهار داشت: از این پس در جلسات رسیدگی به شکایات با هدف هماهنگی و پاسخگویی هر چه بهتر، کلیه رؤسای ادارت گاز شهرستان ها از طریق ارتباط ویدئویی حضور خواهند داشت.

وی با ضروری برشمردن اطلاع رسانی گسترده مبادی ارتباطی شرکت، بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پوستر مبادی ارتباطی شرکت برای کلیه ادارات گاز ارسال شده و روسا موظفند با ارسال این پوستر ها به ادارات و فرمانداری ها نسبت اطلاع رسانی در حوزه شهرستان خود اقدام نمایند.

حسین اکبر در همین راستا افزود: کلیه خدمات مورد نیاز به صورت مجازی از طریق سایت و نرم افزار موبایلی در دسترس مشترکین محترم می باشد، لذا خواهشمند است حتی الامکان از مراجعه به ادارات گاز خودداری فرمایند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با قدردانی از همه مشترکینی که به شرکت گاز پیام ارسال کرده اند، اظهار داشت: درخواست ها و شکایات مردم عزیز موجب نمایان شدن فرصت های بهبود شرکت می شود و این امر، زمینه رفع مشکلات و بهبود مستمر خدمات رسانی را فراهم می سازد.

وی در خاتمه با تاکید بر چابکی هر چه بیشتر سازمان برای خدمت رسانی به مردم و مشترکین، گفت: باید در کنار راه های سنتی و معمول، از فناوری های روز برای اطلاع رسانی، پاسخگویی و ارائه خدمات هر چه بهتر استفاده نماییم.

همچنین در این جلسه گزارشی از پاسخگویی به شکایات در ماه گذشته ارائه شد که بر اساس آن در آذرماه مجموعاً 129 مورد پیام ورودی به ثبت رسیده که شامل 44 مورد شکایت، 76 مورد درخواست و 9 مورد اطلاع رسانی و پیشنهاد بوده است.

۱۷دی ۱۳۹۹ 1083