هرگز براي آزمايش نشت گاز از شعله استفاده نكنيد . استفاده از كف مواد شوينده روش مناسب تشخيص نشت گاز است .    قبل از انجام هر گونه حفاري در محدوده مناطق گازرساني شده هماهنگي با شركت گاز ضروري است .    سرويس دوره اي تجهيزات گرمايشي شامل رسوب و دوده زدايي مخازن ، لوله ها و كوره موجب صرفه جويي قابل توجه در مصرف گاز طبيعي مي شود .    يكي از راههاي صرفه جويي اين است كه دماي آبگرمكن و شوفاژ را بين 50-60 درجه ي سانتيگراد قرار دهيد .    هموطن گرامي ، درصورت احساس مسموميت با گاز مونوكسيد كربن سريعاً وسيله گازسوز را خاموش نموده و پنجره ها را گشوده و در معرض هواي تازه قرار بگيرد .    بخاري مانند هر وسيله گازسوز ديگري به اكسيژن نياز دارد . بنابراين از مسدود كردن تمامي درزها و منافذ اكيداً خودداري كنيد .    نصب و استفاده از خاموش كننده هاي استاندارد در آشپزخانه از عوارض ناشي از آتش سوزي ها جلوگيري مي كند .    بهنيه مصرف كردن گاز ، بهينه مصرف كردن درآمد خانواده است .    هر وسيله گازسوز بايد داراي يك دودكش و مجهز به كلاهك استاندارد به شكل H باشد.    هموطن گرامي سرد بودن دودكش فلزي يا آبگرمكن نشانه وجود خطر و مسدود بودن مسير دودكش است.    به هيچ عنوان نبايد دودكش آبگرمكن و هود آشپزخانه از يك لوله يا كانال مشترك عبور داده شوند .    براي وصل كردن شيلنگ گاز به وسيله گازسوز و لوله كشي گاز حتماً بايد از بست هاي فلزي استفاده كنيد .    استفاده از لوله هاي آكاردئوني آلومينيومي به علت جفت نشدن با وسايل گازسوز و محل دودكش خطرناك است .    هر چراغ روشنايي گازي بايستي داراي يك شير قطع كننده مجزا باشد از اتصال آن به شيرهاي اجاق گاز ، بخاري و يا آبگرمكن جداً خودداري نماييد    درصورتيكه احساس كرديد سوخت بخاري ناقص بوده و يا باشعله آبي نمي سوزد به آن بي‌تفاوت نمانيد، ممكن است اين نقص ناشي از نرسيدن هواي كافي به بخاري باشد.     در هنگام قطع گاز از شبكه شهر و در مرحله نخست فوراً شير اصلي گاز را بسته و سپس شيرهاي مصرفي خانگي كليه واحدها درساختمان را ببنديد    از وارد آوردن ضربه بوسيله ديگ و ساير ظروف سنگين بر روي اجاق گاز جداً خودداري كنيد زيرا اين عمل باعث سست شدن اتصالات و نشت گاز مي شود.    هر وسيله گازسوز بايستي داراي دودكش مناسب و بدون اشكال جهت تخليه گازهاي حاصل از احتراق به فضاي آزاد باشد و هرگونه نقص و نارسايي و رعايت ننمودن استانداردها در اين مورد موجب حادثه خواهد گرديد    براي وصل كردن بخاري به لوله‌كشي گاز هرگز از شيلنگ‌هاي آب و یا لوله های غيراستاندارد استفاده نكنيد.    استفاده از اجاق پلوپز به عنوان وسيله گرمايشي ممنوع است * نصب بخاري ديواري در اتاق خواب مجاز نيست * نصب شومينه بدون ترموكوپل ممنوع است * نصب شومينه در اتاق خواب مجاز نيست     نشانه هاي اوليه گاز گرفتگي عبارتند از : خواب آلودگي ، ضعف ، گرفتگي بدن ، سردرد ، تهوع و درد قفسه سينه * گاز منو اكسيد كربن كاملاً بي رنگ و بي بو است . تنفس گاز منواكسيد كربن باعث گاز گرفتگي ، مسموميت و مرگ مي شود *   
مهندس برادران نصیری به تشریح اقدامات صورت گرفته در معاونت مالی و پشتیبانی شرکت گاز پرداخت

معاونت مالي و پشتيباني شرکت گاز از ابتدای سال گذشته تاکنون توانسته است با برنامه ریزی مناسب، وظایف محوله را در حوزه های مختلف به نحو شایسته ای به انجام رساند.

روابط عمومی گاز گیلان مسعود برادران نصیری معاون مالی و پشتیبانی شرکت گاز استان گیلان در گفتگو با واحد روابط عمومی اظهار داشت: این معاونت از ابتدای سال گذشته اقدامات گسترده ای را در حوزه های مرتبط به انجام رسانده است.

وی در این خصوص بیان نمود: با برنامه ریزی های صورت گرفته لیست سمت های بلاتصدی در شرکت شناسایی و به شرکت های گاز استانی و تأمین نیروی انسانی برای تأمین نیروی مناسب اطلاع رسانی شد.

مهندس برادران نصیری در ادامه تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم به منظور انجام روش اجرائی جانشین پروری و کاراهه شغلی کارکنان در سال 99 در واحد منابع انسانی انجام شده است.

معاون مالی و پشتیبانی درخصوص برنامه های اجرائی در زمینه ارتقای سطح کیفی کارکنان، گفت: استقرار برنامه نرم افزاری جبران خدمات در قالب گزارش سه ماهه عملکرد واحدها به منظور عدالت بیشتر در پرداخت اضافه کاری ماهیانه و ارتقای اثربخشی کیفی پرسنل، از اقدامات شاخص این معاونت می باشد.

وی پیگیری و توزیع وام های اضطراری، مددکاری و ایثارگران برای کارکنان رسمی، پرداخت دو ماه مساعده حقوق به کلیه نفرات رسمی و قرارداد مستقیم در سال های 98 و 99 و فراهم نمودن امکان معرفی کارکنان رسمی و قرارداد مستقیم و پیمانکاری در بانکهای مسکن و ملت جهت اخذ وام خرید و جعاله تعمیرات را از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه عنوان نمود.

مهندس برادران نصیری همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در آن معاونت درخصوص مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: این امور همزمان با شیوع ویروس کرونا اقدام به توزیع اقلام بهداشتی بین کلیه کارکنان رسمی و غیر رسمی و ادارات سطح استان و ایجاد شرایط لازم جهت بهره مندی بانوان و افراد دارای شرایط زمینه ای برای عدم حضور در ایام اوج بیماری کرونا در اسفند ماه سال 98 و فروردین سال (بالغ بر 40 نفر) نمود.

معاون مالی و پشتیبانی در زمینه نظارت بر فعاليت هاي پيمانكاران به منظور حصول اطمينان از رعايت كليه مفاد پيمانها اظهار داشت: این معاونت در این زمینه اقدام به استقرار برنامه تعمیر و نگهداری مستغلات بر بستر نرم افزار مربوطه نموده است.

وی با اشاره به برنامه های شرکت در زمینه ارتقای توانمندی و صلاحیت کارکنان، اظهار داشت: این برنامه ها بر طبق استاندارد آموزش و شرکت ملی گاز در دستور کار معاونت مالی و پشتیبانی قرار دارد و از جمله آن می توان به تعیین نیازهای آموزش کارکنان رسمی و غیر رسمی، تدوین و اجرای دوره های آموزشی در سال 99 در قالب آموزش مجازی به میزان 176 دوره دو روزه با هزینه تقریبی بالغ بر 4 میلیارد ریال اشاره نمود.

مهندس برادران نصیری همچنین از پیش بینی تهیه و استقرار تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری لازم با هماهنگی واحد فناوری و اطلاعات به منظور استفاده از آموزش مجازی با هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.

معاون مالی و پشتیبانی شرکت در خاتمه درخصوص بخشنامه وزارت نفت در زمینه صرفه جویی در هزینه ها، اظهار داشت:‌ این معاونت در راستای تحقق این مهم اقدام به تهیه گزارش مصارف کاغذ و برق مصرفی ادارات و واحدها جهت کنترل مستمر مصرف با هدف استفاده بهینه از انرژی نموده و پیش بینی می شود تا با صرفه جویی های صورت گرفته، هزینه ها نسبت به سال 1398 در حدود 20 درصد کاهش یابد.

۱۲شهریور ۱۳۹۹ 1419