روابط عمومی گاز گیلان – شرکت گاز استان گیلان در سال 1397 اقدامات گسترده ای را در جهت بهره مندی هرچه بیشتر گیلانیان از نعمت گاز طبیعی به انجام رسانده که از جمله آنها می توان به گازرسانی به 56 روستا و افزایش درصد بهره مندی خانوارهای روستایی استان به 94.6 درصد اشاره نمود. این شرکت هم اکنون بیش از یک میلیون و 55 هزار مشترک گاز طبیعی دارد که بیش از 43 هزار از این تعداد را در سال 97 جذب نموده و متوسط درصد بهره مندی خانوارهای شهری و روستایی استان 98 درصد می باشد. شرکت گاز استان گیلان در سال جاری بالغ بر 13 هزار و 500 انشعاب گاز نصب نموده تا مجموع انشعابات گاز در استان به بیش از 581 افزایش یابد. این شرکت همچنین بالغ بر 400 کیلومتر عملیات شبکه گذاری در سال 97 به انجام رسانده است که با احتساب این میزان ، مجموع طول شبکه و خطوط تغذیه گاز در گیلان به بیش از 20 هزار 500 کیلومتر رسیده است.
شرکت گاز استان گیلان علاوه بر گازرسانی به مشترکین خانگی، اهتمام ویژه ای در امر گازرسانی به واحد های صنعتی و تولیدی دارد و در این راستا در سال 97 به 73 واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال گازرسانی نموده است. هدف شرکت گاز، بهره مندی کلیه صنایع ممکن از گاز طبیعی است چراکه با تقویت بخش تولید، زمینه شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد و به تبع آن افزایش سطح رضاتمندی مردم عزیز فراهم می گردد فلذا در همین راستا در سال آینده طرح گازرسانی به بیش از 60 واحد صنعتی دیگر در دست اقدام می باشد.
عملکرد مناسب شرکت گاز استان گیلان در بخش توسعه کمی گازرسانی در استان و نیز اجرای موفقیت آمیز پروژه بند «ق» در گیلان و برخورداری 673 روستا و جذب 154 هزار مشترک جدید در کمتر از 4 سال سبب گردید تا شرکت گاز استان گیلان از سوی شرکت ملی گاز ایران به عنوان استان معین برای گازرسانی به شهرستان زابل انتخاب شود.
هم اکنون و در پایان سال 97 تقریباً تمامی نقاط استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند فلذا این شرکت در راستای شعار شرکت ملی گاز در نیم قرن دوم فعالیت خود "رسیدن از کمیت به کیفیت با تغییر دررفتار و فرآیندها" پروژه های کیفی مختلفی را در جهت افزایش رضایتمندی مشترکین محترم به اجرا درآورده است و به صورت مستمر و با استفاده از نظرات و پیشنهادهای آنان نسبت به گسترش، اصلاح و بهبود این خدمات اقدام می نماید.
سیستم قرائت و چاپ همزمان صورتحساب، مرکز پیام و اتفاقات یکپارچه و متمرکز، سیستم قرائت از راه دور ایستگاه های صنایع عمده و جایگاه های CNG، ایجاد شبکه پرسرعت وایرلس، مدیریت ثبت و پیگیری شکایات و درخواست ها (CRM) و نرم افزار موبایلی خدمات الکترونیک گاز گیلان تنها گوشه ای از اقدامات کیفی شرکت گاز استان گیلان می باشد.
در پایان خاطرنشان می سازد شرکت گاز استان گیلان در سال 97، در زمینه های کمی و کیفی توانسته عملکرد مناسبی را به نمایش بگذارد و شاهد این مدعا در زمینه کمی، افتتاح 129 طرح گازرسانی و در زمینه کیفی، دریافت تقدیرنامه رعایت حقوق مصرف کنندگان، انتخاب بعنوان دستگاه برگزیده در جشنواره شهید رجایی و کسب نشان زرین مسئولیت های اجتماعی می باشد.