روابط عمومی گاز گیلان – مهندس اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به ثبت سالی بدون مرگ خاموش در استان، اجرای موفق پروژه های کیفی مختلف مانند پروژه قرائت و چاپ همزمان صورتحساب و نیز دریافت تقدیرنامه پنج ستاره سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت، سال 96 را سالی موفق برای گاز گیلان عنوان نمود.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: گاز گیلان در سال 96 توانست بیش از 600 كيلومتر عمليات شبکه گذاری را انجام دهد و مجموع میزان شبکه وخط تغذیه گاز در سطح استان را به بیش از 23 هزار كيلومتر برساند.
وي در همین راستا ادامه داد: همچنین در سال گذشته 16 هزار و هفتصد انشعاب گاز در استان نصب شده که با احتساب آن مجموع انشعابات گاز در استان به بیش از 567 هزار افزایش یافته است.
مهندس اکبر افزود: این میزان شبکه و انشعابات نیازمند بررسی و نشت یابی مستمر هستند و شرکت گاز برای تأمین امنیت تأسیسات و تجهیزات خود تا درب منازل مشترکین عزیز علاوه بر نشت یابی بالغ بر 22 هزار کیلومتر شبکه و خط تغذیه گاز در 47 شهر استان، بیش از 500 هزار انشعاب گاز را در سال 96 مورد بازرسی و نشت یابی قرار داده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: در سال 96 با جذب بالغ بر 50 هزار مشترک جدید، مجموع مشترکین گاز در گیلان به یک میلیون و 15 هزار مشترک افزایش یافته و متوسط بهره مندی خانوارهای شهری و روستایی استان از نعمت گاز به 97.6 درصد رسیده است.
وی با اعلام این خبر افزود: علیرغم جذب مشترکین جدید، مجموع مصرف گاز در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها 5 درصد افزایش داشته است.
مهندس اکبر ادامه داد: مصرف گاز در بخش خانگي با وجود افزايش 5 درصدي تعداد مشتركين، بيش از 166 ميليون مترمكعب كاهش داشته كه اين مهم نشان از نهادينه شدن فرهنگ مصرف بهينه و ايمن گاز طبيعي در سراسر استان دارد.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: با توجه به صرفه جويي هاي صورت گرفته توسط مشتركين فهيم گيلاني، شركت گاز استان گيلان توانست در سال گذشته بالغ بر 500 میلیون مترمکعب گاز بیشتر به بخش های صنعتی و نیروگاهی استان تزریق نماید و این حمایت از صنایع استان نقش مهمی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا نموده است.
حسین اکبر مدیرعامل گاز گیلان گفت: با وجود بیش از یک میلیون مشترك گاز در گيلان خوشبختانه در سال 96 شاهد مرگ خاموش در استان نبودیم که بر این اساس می توان سال 96 را سالی موفق در زمینه اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در گیلان عنوان نمود.
وی ادامه داد: این شرکت علاوه بر توسعه گازرسانی در استان همراستا با سیاست های شرکت ملی گاز، در جهت کیفی سازی خدمات نیز اقدامات مناسبی را انجام داده است که از جمله آنها می توان به اجرای پروژه های قرائت و چاپ همزمان صورتحساب، GIS، طرح سفیران انرژی، بهینه سازی مصرف سوخت گرمکن های ایستگاه های تقلیل فشار گاز،مرکز پیام و امداد متمرکز، ایجاد شبکه پرسرعت مخابراتی در ادارات گاز استان و ... اشاره نمود.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: ماحصل این اقدامات و تلاش های کارکنان گاز گیلان کسب تقدیرنامه پنج ستاره در اولین جشنواره سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت شده است.
وی در پایان ابراز امیدواری نمود شرکت گاز استان گیلان با تلاش یکایک پرسنل شرکت در اقصی نقاط استان با یادگیری از تجارب ارزیابی های گذشته در جهت رشد و تعالی سازمانی با هدف افزایش رضایتمندی مشترکین گام های محکم تری بردارد.