هرگز براي آزمايش نشت گاز از شعله استفاده نكنيد . استفاده از كف مواد شوينده روش مناسب تشخيص نشت گاز است .    قبل از انجام هر گونه حفاري در محدوده مناطق گازرساني شده هماهنگي با شركت گاز ضروري است .    سرويس دوره اي تجهيزات گرمايشي شامل رسوب و دوده زدايي مخازن ، لوله ها و كوره موجب صرفه جويي قابل توجه در مصرف گاز طبيعي مي شود .    يكي از راههاي صرفه جويي اين است كه دماي آبگرمكن و شوفاژ را بين 50-60 درجه ي سانتيگراد قرار دهيد .    هموطن گرامي ، درصورت احساس مسموميت با گاز مونوكسيد كربن سريعاً وسيله گازسوز را خاموش نموده و پنجره ها را گشوده و در معرض هواي تازه قرار بگيرد .    بخاري مانند هر وسيله گازسوز ديگري به اكسيژن نياز دارد . بنابراين از مسدود كردن تمامي درزها و منافذ اكيداً خودداري كنيد .    نصب و استفاده از خاموش كننده هاي استاندارد در آشپزخانه از عوارض ناشي از آتش سوزي ها جلوگيري مي كند .    بهنيه مصرف كردن گاز ، بهينه مصرف كردن درآمد خانواده است .    هر وسيله گازسوز بايد داراي يك دودكش و مجهز به كلاهك استاندارد به شكل H باشد.    هموطن گرامي سرد بودن دودكش فلزي يا آبگرمكن نشانه وجود خطر و مسدود بودن مسير دودكش است.    به هيچ عنوان نبايد دودكش آبگرمكن و هود آشپزخانه از يك لوله يا كانال مشترك عبور داده شوند .    براي وصل كردن شيلنگ گاز به وسيله گازسوز و لوله كشي گاز حتماً بايد از بست هاي فلزي استفاده كنيد .    استفاده از لوله هاي آكاردئوني آلومينيومي به علت جفت نشدن با وسايل گازسوز و محل دودكش خطرناك است .    هر چراغ روشنايي گازي بايستي داراي يك شير قطع كننده مجزا باشد از اتصال آن به شيرهاي اجاق گاز ، بخاري و يا آبگرمكن جداً خودداري نماييد    درصورتيكه احساس كرديد سوخت بخاري ناقص بوده و يا باشعله آبي نمي سوزد به آن بي‌تفاوت نمانيد، ممكن است اين نقص ناشي از نرسيدن هواي كافي به بخاري باشد.     در هنگام قطع گاز از شبكه شهر و در مرحله نخست فوراً شير اصلي گاز را بسته و سپس شيرهاي مصرفي خانگي كليه واحدها درساختمان را ببنديد    از وارد آوردن ضربه بوسيله ديگ و ساير ظروف سنگين بر روي اجاق گاز جداً خودداري كنيد زيرا اين عمل باعث سست شدن اتصالات و نشت گاز مي شود.    هر وسيله گازسوز بايستي داراي دودكش مناسب و بدون اشكال جهت تخليه گازهاي حاصل از احتراق به فضاي آزاد باشد و هرگونه نقص و نارسايي و رعايت ننمودن استانداردها در اين مورد موجب حادثه خواهد گرديد    براي وصل كردن بخاري به لوله‌كشي گاز هرگز از شيلنگ‌هاي آب و یا لوله های غيراستاندارد استفاده نكنيد.    استفاده از اجاق پلوپز به عنوان وسيله گرمايشي ممنوع است * نصب بخاري ديواري در اتاق خواب مجاز نيست * نصب شومينه بدون ترموكوپل ممنوع است * نصب شومينه در اتاق خواب مجاز نيست     نشانه هاي اوليه گاز گرفتگي عبارتند از : خواب آلودگي ، ضعف ، گرفتگي بدن ، سردرد ، تهوع و درد قفسه سينه * گاز منو اكسيد كربن كاملاً بي رنگ و بي بو است . تنفس گاز منواكسيد كربن باعث گاز گرفتگي ، مسموميت و مرگ مي شود *   
جشن بزرگ انقلاب در شرکت گاز گیلان برگزار شد

جشن بزرگ انقلاب در شرکت گاز گیلان برگزار شد

به مناسبت سی وسومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و به همت کمیته فرهنگی و روابط عمومی شرکت گاز استان گیلان جشنی با شکوه در سالن اجتماعات شرکت گاز گیلان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومي گاز استان گيلان - در این مراسم مهندس سید جلال نورموسوی مدیر عامل شرکت گاز گیلان، معاونين ، مهندس چراجی مدیر منطقه شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان، مهرشاد رییس دفتركانون بازنشستگان صنعت نفت گيلان، جمع کثیری از کارکنان شرکت گاز گیلان به اتفاق خانواده های خود حضور داشتند.

در ابتدا پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید و نواخته شدن سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران مهندس سید جلال نورموسوی مدیر عامل شرکت گاز گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ، امام شهدا و تبریک به مناسبت ایام ا... دهه مبارک فجراظهارداشت: ایام دهه ی فجر امسال با روزهای باسعادتی همچون آغاز ولایت آقا امام زمان ، هفته وحدت ، میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) مصادف شده است كه همه اين ايام فرخنده را به همكاران و خانواده هاي محترمشان تبريك عرض مي نمايم.ايشان افزود: اگر مروری به سال 57 داشته باشیم متوجه خواهیم شد با ورود  امام راحل در روز 12 بهمن آن سال به مهین اسلامی یک حرکتی نوین در سرنوشت کشور رقم خورد، ودر طی 10 روز با جنب و جوش موجود در جوانان آن روز منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن گردید.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان با اشاره به کارشکنی های دشمن در روزهای اول انقلاب اذعان داشت:امام راحل تشکیل یک حکومت اسلامي را پايه ريزي و در سخنرانی های مکررشان مطرح و سپس تبدیل به اساسنامه شد و با رای قاطع مردم مورد تصویب قرار گرفت. اما با توجه به خط مشي تعریف شده برای حکومت ، استکبار جهانی که تاب و تحمل نداشت از همان ابتدا با مطرح کردن بحث قوم گرایی کارشکنی های خود را آغاز کرد و در ادامه پس از ناکامی های مکرر جنگ تحمیلی با ایران اسلامی را آغاز نمود جنگی که 8 سال جوانان ما شجاعانه در مقابل آنان مقاومت کردند.

وی افزود: با وجود اینکه در این 8 سال بارهاو بارها تاسیسات نفتی ایران مورد هجوم دشمن قرار گرفت اما در کوتاهترین زمان ممکن به دست توانمندان صنعت نفت بازسازی گردید. ودر هیچ برهه از زمان صادرات نفتی قطع نشد تا اینکه پس از 8 مقاومت، پیروز میدان شدند.

مهندس نورموسوی افزایش سطح علمی و آموزش شرکت در دو بخش کارکنان و فرزندان را از جمله برنامه های شرکت گاز گیلان اعلام کرد وگفت:ارتقا سطح علمی کارکنان ،ارتقا شرکت را بهمراه خواهد داشت. لذا با توجه به ادعای شرکت در بحث کیفیت و گام برداشتن آن در تعالی سازمانی لازم است که در بخش ارتقا سطح علمی کارکنان به صورت جدی ورود کنیم.   

مدیر عامل شرکت گاز گیلان در خصوص ارتقا سطح تحصیلی فرزندان خاطرنشان کرد: ما در این سازمان انتظار داریم که فرزندان کارکنان این شرکت در آینده جایگزین والدین خود باشند این انتظار جز در سایه ی تحصیل فرزندان و کسب مدارج عالی تحصیلی آنان برآورده نخواهد شد.

مهندس نورموسوی تامین رفاه کارکنان شرکت گاز را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت : سعی و تلاش همکاران ما در این بخش با ارائه کمک های مالی در قالب وامهای متعدد می باشد که بنا بر آمار موجود در طول یک سال 718 مورد کمک در قالب وامهای مختلف  و معرفی به فروشگاههای گوناگون پرداخت شده است.افزایش مسافرت بعد از کارکردهای متوالی کارکنان از دیگر اقدامات رفاهي کارکنان است که در این راستا با تبادل مهمانسراهای موجود سعی شده زمینه مسافرت خانواده های شرکت گاز گیلان به صورت چند روزه فراهم شود.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان درپایان از همکاران خواست تا با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود علاوه بر بهره مندی از جوایز و پاداش های گوناگون ،یاری رسان شرکت گاز در راستای بهبود اقدامات و فعالیتهای آن باشند.

در ادامه ی این مراسم با برپایی برنامه های مفرح و متنوع از جمله اجراي طنز ، تقليد صدا و تردستي ، موسيقي سنتي و انقلابي ، برگزاري مسابقه براي سنين مختلف همراه با اهداء جايزه و همچنين اهداء هدايا به قيد قرعه و... ساعاتي خوب و خوشي براي كاركنان  و خانواده هاي محترمشان فراهم شد./

منبع : روابط عمومي شركت گاز استان گيلان

۳۰بهمن ۱۳۹۰ 2804